פייגלין: “משרד הבריאות מתנהג כמו פרעה ביציאת מצרים”

פייגלין התייחס אמש שוב לגזירות החדשות שהטיל משרד הבריאות על תחום הקנאביס הרפואי בישראל.

בחודש מרץ האחרון, מעט לפני חג הפסח, פירסם משרד הבריאות רשימת הנחיות חדשה בנוגע לתחום הקנאביס הרפואי בישראל ביניהן איסור על מכירת מוצרי מזון המכילים קנאביס וכן תנאי חדש לקבלת אישור רפואי – על המבקש לצרוך קודם תרופות מרשם וכדורים במשך 12 חודשים לפחות.

משה פייגלין
משה פייגלין

משה פייגלין התייחס כבר לפני שלושה שבועות להחלטת משרד הבריאות: “זה מטריף את הדעת! לא ייתכן שפקידים שמעולם לא ראו את החולה יחליטו לדחות המלצה של רופא לטיפול בקנאביס רפואי,” אמר אז בראיון לתכנית הבוקר של אברי גלעד (שגם הוא עצמו התייחס לנושא בסטטוס שפירסם בפייסבוק ובו פנה לשרת הבריאות הטרייה יעל גרמן, בבקשה להתערב ולקדם את התחום הרגיש).

אמש התייחס ח”כ פייגלין לנושא שוב. “משרד הבריאות מתנהג כמו פרעה ביציאת מצרים,” אמר. “הם ממשיכים להקשות עורפם אל מול המטופלים המסכנים חסרי האונים.”

מחאת המטופלים

בזמן שאלפי ישראלים מתכוננים להפגנות מחאה בעקבות הגזירות הכלכליות שהטיל שר האוצר יאיר לפיד השבוע, גם המטופלים בקנאביס רפואי עושים מעשה. אמש נפגשו מטופלים המחזיקים ברשיון, יחד עם תומכים ומטופלים שסורבו, במטרה לבחון דרכי פעולה לקידום הנושא.

שלומי סנדק
שלומי סנדק

שלומי סנדק, שאירגן את האירוע, הסביר לעשרות האנשים שהגיעו אמש לפגישה, כי על מנת להביא לשינוי, יש להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות. “התאכזבתי מדבריה של שרת הבריאות גרמן,” אמר סנדק בהתייחסו לתשובתה של השרה, שפירסמה השבוע סטטוס תגובה לדבריו של אברי גלעד. “היא אמרה שהיא בעד עזרה לחולים אבל מאחורי דבריה ריחף כל הזמן ‘אבל’ אחד גדול,” הוסיף.

אל הפגישה הספונטנית שהתארגנה תוך ימים ספורים בפייסבוק, הגיע גם משה פייגלין, שהפך במהלך השנה האחרונה לנביאם של המטופלים בקנאביס רפואי. “התנהגותו של משרד הבריאות מזכירה את זו של פרעה ביציאת מצרים,” אמר פייגלין. “במקום להקל על המסכנים והסובלים, משרד הבריאות בוחר להקשות את עורפו עוד יותר.”

פייגלין הפגין בקיאות רבה בנושא ונראה שמכיר היטב את ההיסטוריה מאחורי האיסור על השימוש בקנאביס. “אנחנו מתמודדים כאן מול תמנון ענק בעל זרועות רבות ומשרד הבריאות הישראלי הוא רק אחת מהן,” אמר. “האינטרסים מאחורי האיסור על השימוש בצמח הולכים אחורה לארה”ב של לפני 80 שנה. בסיפור מעורבים גורמים חזקים במיוחד שמולם למטופלים אין כל סיכוי.”

“הגשתי את הצעת החוק החדשה ונפגשנו גם עם שרת הבריאות בתקווה שתפעל לקידום הנושא, אך זה לא מספיק,” הוסיף. “עליכם להתאגד ולהתארגן לפעילות מסודרת. תתפקדו למפלגות, תפגינו, תזעקו את קולכם עד שיקשיבו לכם.”

כעת מתכננים בקבוצת המטופלים להתחיל לפעול באופן מסודר לקידום עניינם. “נקים מטה מסודר ונקדם פעילות מאורגנת של תומכי הקנאביס הרפואי,” סיכם שלומי סנדק את האירוע. “נפגין, נכתוב, נתקשר ונצעק. עלינו להזכיר למקבלי ההחלטות את העוול והסבל הרב לו הם גורמים לאזרחים טובים.”

צפו בקטע מהפגישה:

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר